بوم‌گردی‌ها عامل رشد فروش صنایع‌دستی

عضو هیئت مدیره تعاونی بوم‌زاد( تامین نیاز بوم‌گردی‌های کشور) که با محور صنایع‌دستی به‌تازگی تشکیل شد، گفت: بوم‌گردی‎ها عواملی برای رشد و رونق صنایع‌دستی هستند مشروط به این که موانع موجود برسر راه آن‌ها برداشته شود.

علی اکبر منصوری در خصوص تأثیر بوم‌گردی‌ها بر فروش صنایع‌دستی در ایران گفت: بوم‌گردی به عنوان یک روش گردشگری پایدار، اخیراً در ایران رشد چشمگیری داشته است. این نوع گردشگری نه تنها به حفظ محیط زیست کمک می‌کند، بلکه تأثیرات مثبتی بر فروش صنایع دستی نیز دارد.

عضو هیئت مدیره تعاونی بوم‌زاد در ادامه با تاکید بر این که صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین ارکان فرهنگی و اقتصادی ایران است، افزود: با توجه به تنوع و غنای این صنایع، بوم‌گردی می‌تواند به عنوان یک پلتفرم مناسب برای معرفی و فروش این محصولات عمل کند.

او با اشاره به تاثیر افزایش تقاضا بر این مهم، تصریح کرد: بوم‌گردی‌ها با جذب گردشگران داخلی و خارجی، می‌توانند تقاضا برای صنایع‌دستی را افزایش دهند. گردشگران علاقه‌مند به خرید سوغاتی‌های محلی، به دنبال محصولات صنایع دستی هستند.

منصوری به نقش بوم‌گردی‌ها در زمینه معرفی محصولات نیز اشاره کرد و گفت: بوم‌گردی‌ها فرصتی برای معرفی و نمایش صنایع‌دستی به گردشگران فراهم می‌آورند. نمایشگاه‌های محلی و کارگاه‌های آموزشی در این مکان‌ها می‌تواند به افزایش شناخت و فروش این محصولات کمک کند.

عضو هیئت مدیره تعاونی بوم‌زاد با بیان این که بوم‌گردی‎ها حافظان فرهنگ محلی هستند، افزود: بوم‌گردی به حفظ و ترویج فرهنگ محلی کمک می‌کند و صنایع‌دستی به عنوان بخشی از این فرهنگ، ارزش بیشتری پیدا می‌کنند.

او در ادامه در مورد موانع موجود در این مسیر به عدم اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: یکی از موانع اصلی، عدم آگاهی گردشگران از وجود صنایع‌دستی و بوم‌گردی‌هاست. تبلیغات ناکافی و عدم استفاده از رسانه‌های اجتماعی می‌تواند باعث کاهش آگاهی شود.

منصوری با بیان این که عدم همکاری بین دستگاهی در این زمینه نیز نقش دارد، ‌خاطرنشان کرد: همکاری ناکافی بین سازمان‌های دولتی، تولیدکنندگان صنایع‌دستی و بوم‌گردی‌ها می‌تواند مانع از توسعه این صنعت شود.

عضو هیئت مدیره تعاونی بوم‌زاد در خصوص مشکلات اقتصادی با تاکید بر این که بحران‌های اقتصادی و نوسانات بازار می‌تواند بر قدرت خرید گردشگران تأثیر بگذارد و در نتیجه فروش صنایع دستی را کاهش دهد، گفت: افزایش تبلیغات یکی از راهکارهای موثر است به طوری که استفاده از رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات دیجیتال برای معرفی بوم‌گردی‌ها و صنایع دستی می‌تواند به افزایش آگاهی گردشگران کمک کند.

او با اشاره به این که همکاری بین بخش‌ها در قالب ایجاد همکاری و هماهنگی بین سازمان‌های دولتی، تولیدکنندگان و بوم‌گردی‌ها برای توسعه یک استراتژی جامع در راستای ترویج صنایع‌دستی موثر خواهد بود، گفت: برگزاری رویدادها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در کنار بوم‌گردی‌ها می‌تواند فرصتی برای جذب گردشگران و افزایش فروش باشد.

منصوری در پایان نیز با بیان این که بوم‌گردی‌ها به عنوان یک فرصت مناسب برای فروش صنایع‌دستی در ایران شناخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: با شناسایی موانع و اجرای راهکارهای مناسب، می‌توان تأثیر مثبت این نوع گردشگری را بر فروش صنایع‌دستی افزایش داد و به حفظ و توسعه فرهنگ و هنر ایرانی کمک کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403091300725
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha